Μουσειοπαιδαγωγική: Θεωρία και Πρακτικές Εφαρμογές στην Ελληνική Εκπαίδευση
Περιγραφή
Η μουσειοπαιδαγωγική συνδυάζει την εκπαίδευση με την πολιτιστική εμπειρία, παρέχοντας νέες προσεγγίσεις στη μάθηση μέσα από τα μουσεία.
Το σεμινάριο «Μουσειοπαιδαγωγική: Θεωρία και Πρακτικές Εφαρμογές στην Ελληνική Εκπαίδευση», που διοργανώνεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με το ΕΚΕΚ αποτελεί το κορυφαίο πρόγραμμα Μουσειοπαιδαγωγικής στην Ελλάδα για εκπαιδευτικούς, το οποίο και προσφέρει μια ολοκληρωμένη εισαγωγή στις θεωρητικές βάσεις και τις πρακτικές της μουσειοπαιδαγωγικής, εστιάζοντας στις ανάγκες της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
Πλέον όλοι οι ενδιαφερόμενοι για να προσληφθούν μπορούν να πάρουν τη μέγιστη μοριοδότηση που προδιαγράφει το νέο θεσμικό πλαίσιο και στο οποίο ανταποκρίθηκε το Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΕΚΕΚ ξεκινώντας το σεμινάριο “Μουσειοπαιδαγωγική”
Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι η καθηγήτρια Ζωή Καρανικόλα, Ε.ΔΙ.Π. από το Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών το οποίο εξειδικεύετε στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
Το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό αναγνωρισμένο από το Υπ.Παιδείας στην Μουσειοπαδαιγωγική
Μέσω του ειδικά σχεδιασμένου προγράμματος οι επιμορφούμενοι αναμένεται να λάβουν το 1ο Πανεπιστημιακό μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό στην Ελλάδα από το Πανεπιστήμιο Πατρών που αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και το ΑΣΕΠ για την Μουσειοπαδαγωγική
Χαρακτηριστικά μοριοδοτούμενου προγράμματος
- Μέγιστη Μοριοδότηση έως 10 μόρια για προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμούς Εκπαιδευτικών
- Εξ αποστάσεως και εξ ολοκλήρου ασύγχρονο
- Αναγνωρισμένο Πιστοποιητικό με πιστωτικές μονάδες ECTS
- ΔΕΝ έχει εξετάσεις, ούτε υποχρεωτικές παρακολουθήσεις καθώς είναι Ασύγχρονο
- Μέγιστη μοριοδότηση για υποψήφια στελέχη εκπαίδευση
- Διάρκεια: 9 μήνες (400 ώρες)
Σε ποιους απευθύνεται:
- Σε όλους τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να εξειδικευτούν στην Μουσειοπαιδαγωγική
- Σε όλους τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να λάβουν την μέγιστη μοριοδότηση για προσλήψεις, διορισμούς, κρίσεις στελεχών
- Σε επαγγελματίες και εργαζόμενους σε Μουσεία και σε άλλους πολιτιστικούς χώρους
- Σε φοιτητές και απόφοιτους καθηγητικών σχολών, παιδαγωγικών τμημάτων, τμημάτων αρχαιολογίας, ιστορίας τέχνης, κοινωνιολογίας και συναφών πεδίων, οι οποίοι επιθυμούν να εμβαθύνουν στις θεωρητικές βάσεις και πρακτικές εφαρμογές της μουσειοπαιδαγωγικής.
- να εμβαθύνουν στις θεωρητικές έννοιες που αφορούν την εκπαίδευση σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
- Σε Παιδαγωγούς
- Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται στην Ιδιωτική Εκπαίδευση
- να εξοικειωθούν με εφαρμογές και καλές πρακτικές στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
- να λάβουν βεβαίωση που θα τους δίνει το μέγιστο των μορίων σε προκηρύξεις των Σ.Δ.Ε.
- σε όσους θέλουν να μοριοδοτηθούν για το μητρώο και τις προσλήψεις στα ΣΔΕ
Σκοπός του προγράμματος
Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αξιοποίηση των μουσείων ως χώρων μάθησης και πολιτιστικής εμπειρίας.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα μπορούν:
- Να κατανοούν τις βασικές αρχές της μουσειοπαιδαγωγικής και τη συμβολή της στη δια βίου μάθηση και την πολιτιστική ανάπτυξη.
- Να σχεδιάζουν εκπαιδευτικά προγράμματα για διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων.
- Να αξιοποιούν διαδραστικές μεθόδους και πολυαισθητηριακές εμπειρίες που προάγουν τη συμμετοχική μάθηση μέσα από τα εκθέματα και τα πολιτιστικά δρώμενα.
- Να εφαρμόζουν καινοτόμες πρακτικές ενσωματώνοντας τεχνολογίες, όπως εικονική πραγματικότητα (VR), διαδραστικές εφαρμογές και ψηφιακούς οδηγούς.
- Να κατανοούν τη σημασία της ενσωμάτωσης της πολιτιστικής κληρονομιάς στη σχολική και εξωσχολική εκπαιδευτική διαδικασία.
- Να διαμορφώνουν βιωματικές δραστηριότητες, που ενισχύουν την καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και πολιτισμικής συνείδησης.
- Να συνεργάζονται με μουσεία, σχολεία και τοπικές κοινότητες, προάγοντας τη διασύνδεση των πολιτιστικών οργανισμών με την κοινωνία.
- Να αξιολογούν τα αποτελέσματα των εκπαιδευτικών δράσεων και να προσαρμόζουν τα προγράμματα βάσει ανατροφοδότησης.
- Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να αναδείξουν τα μουσεία ως ενεργούς πυλώνες γνώσης και κοινωνικής συνοχής, ενισχύοντας τη συμμετοχή και την κατανόηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ενότητες
- Θεμελίωση της Μουσειοπαιδαγωγικής
- Θεωρίες μάθησης και αγωγή με χρήσητων μουσείων
- Μουσειοπαιδαγωγική και εκπαίδευση ενηλίκων
- Μουσειοπαιδαγωγικές μέθοδοι
- Πολιτισμός και σχολείο. Ο ρόλος του μουσείου
- Το συμπεριληπτικό μουσείο.
- Ψηφιακά μέσα στην μουσειοπαιδαγωγική
- Μουσεία εκπαίδευσης και διδακτικές παρεμβάσεις
- Σχεδιάζοντας μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα
Σεμινάρια
Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στην Υγεία
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) μεταμορφώνει ραγδαία τον τομέα της υγείας, βελτιώνοντας τη διάγνωση, την παροχή φροντίδας και την αποδοτικότητα των υπηρεσιών. Από την ιατρική και τη νοσηλευτική μέχρι τη διοίκηση νοσοκομείων, οι επαγγελματίες υγείας είναι πολύ σημαντικό να κατανοούν και να αξιοποιούν τις εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στον χώρο εργασίας τους Το Πανεπιστήμιο Πατρών ανακοινώνει το […]
Τεχνητή Νοημοσύνη στον Τουρισμό
Ο τουρισμός, ως ένας από τους βασικότερους πυλώνες της ελληνικής και παγκόσμιας οικονομίας, μετασχηματίζεται ραγδαία χάρη στις τεχνολογικές εξελίξεις. Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) αποτελεί πλέον κινητήρια δύναμη για τη βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών, την αυτοματοποίηση διαδικασιών και τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας των επιχειρήσεων του κλάδου. Το Πανεπιστήμιο Πατρών που είναι το πρώτο και κορυφαίο […]
Τεχνητή Νοημοσύνη για Μαθηματικούς
Το Πανεπιστήμιο Πατρών ανακοινώνει το 1ο στην Ελλάδα επιμορφωτικό πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) εξειδικευμένα για Μαθηματικούς (ΠΕ03) Το εξ αποστάσεως και ασύγχρονο πρόγραμμα του Πανεπιστημίου στοχεύει να εξοπλίσει καθηγητές μαθηματικών με τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε να χρησιμοποιούν σύγχρονα εργαλεία ΤΝ στην διδασκαλία του μαθήματος των Μαθηματικών στο σχολείο, στον σχεδιασμό του μαθήματος, στην αξιολόγηση και […]