Μουσειοπαιδαγωγική: Θεωρία και Πρακτικές Εφαρμογές στην Ελληνική Εκπαίδευση
Περιγραφή
Η μουσειοπαιδαγωγική συνδυάζει την εκπαίδευση με την πολιτιστική εμπειρία, παρέχοντας νέες προσεγγίσεις στη μάθηση μέσα από τα μουσεία.
Το σεμινάριο «Μουσειοπαιδαγωγική: Θεωρία και Πρακτικές Εφαρμογές στην Ελληνική Εκπαίδευση», που διοργανώνεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με το ΕΚΕΚ αποτελεί το κορυφαίο πρόγραμμα Μουσειοπαιδαγωγικής στην Ελλάδα για εκπαιδευτικούς, το οποίο και προσφέρει μια ολοκληρωμένη εισαγωγή στις θεωρητικές βάσεις και τις πρακτικές της μουσειοπαιδαγωγικής, εστιάζοντας στις ανάγκες της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
Πλέον όλοι οι ενδιαφερόμενοι για να προσληφθούν μπορούν να πάρουν τη μέγιστη μοριοδότηση που προδιαγράφει το νέο θεσμικό πλαίσιο και στο οποίο ανταποκρίθηκε το Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΕΚΕΚ ξεκινώντας το σεμινάριο “Μουσειοπαιδαγωγική”
Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι η καθηγήτρια Ζωή Καρανικόλα, Ε.ΔΙ.Π. από το Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών το οποίο εξειδικεύετε στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
Το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό αναγνωρισμένο από το Υπ. Παιδείας στην Μουσειοπαιδαγωγική
Μέσω του ειδικά σχεδιασμένου προγράμματος οι επιμορφούμενοι αναμένεται να λάβουν το 1ο Πανεπιστημιακό μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό στην Ελλάδα από το Πανεπιστήμιο Πατρών που αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και το ΑΣΕΠ για την Μουσειοπαιδαγωγική
Χαρακτηριστικά μοριοδοτούμενου προγράμματος
- Μέγιστη Μοριοδότηση έως 10 μόρια για προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμούς Εκπαιδευτικών
- Εξ αποστάσεως και εξ ολοκλήρου ασύγχρονο
- Αναγνωρισμένο Πιστοποιητικό με πιστωτικές μονάδες ECTS
- ΔΕΝ έχει εξετάσεις, ούτε υποχρεωτικές παρακολουθήσεις καθώς είναι Ασύγχρονο
- Μέγιστη μοριοδότηση για υποψήφια στελέχη εκπαίδευση
- Διάρκεια: 9 μήνες (400 ώρες)
Σε ποιους απευθύνεται:
- Σε όλους τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να εξειδικευτούν στην Μουσειοπαιδαγωγική
- Σε όλους τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να λάβουν την μέγιστη μοριοδότηση για προσλήψεις, διορισμούς, κρίσεις στελεχών
- Σε επαγγελματίες και εργαζόμενους σε Μουσεία και σε άλλους πολιτιστικούς χώρους
- Σε φοιτητές και απόφοιτους καθηγητικών σχολών, παιδαγωγικών τμημάτων, τμημάτων αρχαιολογίας, ιστορίας τέχνης, κοινωνιολογίας και συναφών πεδίων, οι οποίοι επιθυμούν να εμβαθύνουν στις θεωρητικές βάσεις και πρακτικές εφαρμογές της μουσειοπαιδαγωγικής.
- Σε Παιδαγωγούς
- Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται στην Ιδιωτική Εκπαίδευση
Σκοπός του προγράμματος
Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αξιοποίηση των μουσείων ως χώρων μάθησης και πολιτιστικής εμπειρίας.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα μπορούν:
- Να κατανοούν τις βασικές αρχές της μουσειοπαιδαγωγικής και τη συμβολή της στη δια βίου μάθηση και την πολιτιστική ανάπτυξη.
- Να σχεδιάζουν εκπαιδευτικά προγράμματα για διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων.
- Να αξιοποιούν διαδραστικές μεθόδους και πολυαισθητηριακές εμπειρίες που προάγουν τη συμμετοχική μάθηση μέσα από τα εκθέματα και τα πολιτιστικά δρώμενα.
- Να εφαρμόζουν καινοτόμες πρακτικές ενσωματώνοντας τεχνολογίες, όπως εικονική πραγματικότητα (VR), διαδραστικές εφαρμογές και ψηφιακούς οδηγούς.
- Να κατανοούν τη σημασία της ενσωμάτωσης της πολιτιστικής κληρονομιάς στη σχολική και εξωσχολική εκπαιδευτική διαδικασία.
- Να διαμορφώνουν βιωματικές δραστηριότητες, που ενισχύουν την καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και πολιτισμικής συνείδησης.
- Να συνεργάζονται με μουσεία, σχολεία και τοπικές κοινότητες, προάγοντας τη διασύνδεση των πολιτιστικών οργανισμών με την κοινωνία.
- Να αξιολογούν τα αποτελέσματα των εκπαιδευτικών δράσεων και να προσαρμόζουν τα προγράμματα βάσει ανατροφοδότησης.
- Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να αναδείξουν τα μουσεία ως ενεργούς πυλώνες γνώσης και κοινωνικής συνοχής, ενισχύοντας τη συμμετοχή και την κατανόηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ενότητες
- Θεμελίωση της Μουσειοπαιδαγωγικής
- Θεωρίες μάθησης και αγωγή με χρήσητων μουσείων
- Μουσειοπαιδαγωγική και εκπαίδευση ενηλίκων
- Μουσειοπαιδαγωγικές μέθοδοι
- Πολιτισμός και σχολείο. Ο ρόλος του μουσείου
- Το συμπεριληπτικό μουσείο.
- Ψηφιακά μέσα στην μουσειοπαιδαγωγική
- Μουσεία εκπαίδευσης και διδακτικές παρεμβάσεις
- Σχεδιάζοντας μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα
Σεμινάρια
Τεχνητή Νοημοσύνη για Νηπιαγωγούς
Το Πανεπιστήμιο Πατρών το οποίο πρωτοπορεί σε Ελλάδα και Ευρώπη στην παροχή επιμόρφωσης πάνω στην Τεχνητή Νοημοσύνη ανακοινώνει το πρώτο πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης που αφορά την προσχολική εκπαίδευση. Το πρόγραμμα «Τεχνητή Νοημοσύνη για Νηπιαγωγούς» έχει ως στόχο την παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και πρακτικών εργαλείων στους συμμετέχοντες για την παιδαγωγική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στο […]
Τεχνητή Νοημοσύνη για όλους: ChatGPT, Gemini, Copilot, NotebookLM
Ζούμε σε μια εποχή όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι πια μια αφηρημένη έννοια ή ένα «εργαλείο του μέλλοντος». Είναι ήδη εδώ, ενσωματωμένη στην εργασία, στην εκπαίδευση, στην επικοινωνία, στην καθημερινότητά μας. Από τη συγγραφή κειμένων και την οργάνωση δεδομένων, μέχρι τη δημιουργία παρουσιάσεων, περιεχομένου και ιδεών, η AI αλλάζει ριζικά τον τρόπο που δουλεύουμε […]
ChatGPT for All
Σε έναν κόσμο που κινείται με ταχύτητα ψηφιακής μετάλλαξης, η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αποτελεί πλέον τεχνολογικό θαύμα του μέλλοντος, αλλά ένα εργαλείο του σήμερα. Με πρωτοποριακές εφαρμογές όπως το ChatGPT της OpenAI, η AI μπαίνει δυναμικά στην εργασία, την εκπαίδευση και την καθημερινότητά μας, μεταμορφώνοντας τον τρόπο που γράφουμε, οργανωνόμαστε, μαθαίνουμε και επικοινωνούμε. Το ChatGPT […]
