Μουσειοπαιδαγωγική: Θεωρία και Πρακτικές Εφαρμογές στην Ελληνική Εκπαίδευση
Περιγραφή
Η μουσειοπαιδαγωγική συνδυάζει την εκπαίδευση με την πολιτιστική εμπειρία, παρέχοντας νέες προσεγγίσεις στη μάθηση μέσα από τα μουσεία.
Το σεμινάριο «Μουσειοπαιδαγωγική: Θεωρία και Πρακτικές Εφαρμογές στην Ελληνική Εκπαίδευση», που διοργανώνεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με το ΕΚΕΚ αποτελεί το κορυφαίο πρόγραμμα Μουσειοπαιδαγωγικής στην Ελλάδα για εκπαιδευτικούς, το οποίο και προσφέρει μια ολοκληρωμένη εισαγωγή στις θεωρητικές βάσεις και τις πρακτικές της μουσειοπαιδαγωγικής, εστιάζοντας στις ανάγκες της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
Πλέον όλοι οι ενδιαφερόμενοι για να προσληφθούν μπορούν να πάρουν τη μέγιστη μοριοδότηση που προδιαγράφει το νέο θεσμικό πλαίσιο και στο οποίο ανταποκρίθηκε το Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΕΚΕΚ ξεκινώντας το σεμινάριο “Μουσειοπαιδαγωγική”
Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του προγράμματος είναι η καθηγήτρια Ζωή Καρανικόλα, Ε.ΔΙ.Π. από το Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών το οποίο εξειδικεύετε στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
Το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό αναγνωρισμένο από το Υπ. Παιδείας στην Μουσειοπαιδαγωγική
Μέσω του ειδικά σχεδιασμένου προγράμματος οι επιμορφούμενοι αναμένεται να λάβουν το 1ο Πανεπιστημιακό μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό στην Ελλάδα από το Πανεπιστήμιο Πατρών που αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και το ΑΣΕΠ για την Μουσειοπαιδαγωγική
Χαρακτηριστικά μοριοδοτούμενου προγράμματος
- Μέγιστη Μοριοδότηση έως 10 μόρια για προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμούς Εκπαιδευτικών
- Εξ αποστάσεως και εξ ολοκλήρου ασύγχρονο
- Αναγνωρισμένο Πιστοποιητικό με πιστωτικές μονάδες ECTS
- ΔΕΝ έχει εξετάσεις, ούτε υποχρεωτικές παρακολουθήσεις καθώς είναι Ασύγχρονο
- Μέγιστη μοριοδότηση για υποψήφια στελέχη εκπαίδευση
- Διάρκεια: 9 μήνες (400 ώρες)
Σε ποιους απευθύνεται:
- Σε όλους τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να εξειδικευτούν στην Μουσειοπαιδαγωγική
- Σε όλους τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να λάβουν την μέγιστη μοριοδότηση για προσλήψεις, διορισμούς, κρίσεις στελεχών
- Σε επαγγελματίες και εργαζόμενους σε Μουσεία και σε άλλους πολιτιστικούς χώρους
- Σε φοιτητές και απόφοιτους καθηγητικών σχολών, παιδαγωγικών τμημάτων, τμημάτων αρχαιολογίας, ιστορίας τέχνης, κοινωνιολογίας και συναφών πεδίων, οι οποίοι επιθυμούν να εμβαθύνουν στις θεωρητικές βάσεις και πρακτικές εφαρμογές της μουσειοπαιδαγωγικής.
- Σε Παιδαγωγούς
- Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται στην Ιδιωτική Εκπαίδευση
Σκοπός του προγράμματος
Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αξιοποίηση των μουσείων ως χώρων μάθησης και πολιτιστικής εμπειρίας.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα μπορούν:
- Να κατανοούν τις βασικές αρχές της μουσειοπαιδαγωγικής και τη συμβολή της στη δια βίου μάθηση και την πολιτιστική ανάπτυξη.
- Να σχεδιάζουν εκπαιδευτικά προγράμματα για διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων.
- Να αξιοποιούν διαδραστικές μεθόδους και πολυαισθητηριακές εμπειρίες που προάγουν τη συμμετοχική μάθηση μέσα από τα εκθέματα και τα πολιτιστικά δρώμενα.
- Να εφαρμόζουν καινοτόμες πρακτικές ενσωματώνοντας τεχνολογίες, όπως εικονική πραγματικότητα (VR), διαδραστικές εφαρμογές και ψηφιακούς οδηγούς.
- Να κατανοούν τη σημασία της ενσωμάτωσης της πολιτιστικής κληρονομιάς στη σχολική και εξωσχολική εκπαιδευτική διαδικασία.
- Να διαμορφώνουν βιωματικές δραστηριότητες, που ενισχύουν την καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και πολιτισμικής συνείδησης.
- Να συνεργάζονται με μουσεία, σχολεία και τοπικές κοινότητες, προάγοντας τη διασύνδεση των πολιτιστικών οργανισμών με την κοινωνία.
- Να αξιολογούν τα αποτελέσματα των εκπαιδευτικών δράσεων και να προσαρμόζουν τα προγράμματα βάσει ανατροφοδότησης.
- Οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να αναδείξουν τα μουσεία ως ενεργούς πυλώνες γνώσης και κοινωνικής συνοχής, ενισχύοντας τη συμμετοχή και την κατανόηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ενότητες
- Θεμελίωση της Μουσειοπαιδαγωγικής
- Θεωρίες μάθησης και αγωγή με χρήσητων μουσείων
- Μουσειοπαιδαγωγική και εκπαίδευση ενηλίκων
- Μουσειοπαιδαγωγικές μέθοδοι
- Πολιτισμός και σχολείο. Ο ρόλος του μουσείου
- Το συμπεριληπτικό μουσείο.
- Ψηφιακά μέσα στην μουσειοπαιδαγωγική
- Μουσεία εκπαίδευσης και διδακτικές παρεμβάσεις
- Σχεδιάζοντας μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα
Σεμινάρια
Η Επιστήμη των Δεδομένων στην Περιοχή της Οικονομικής Ανάλυσης με Χρήση του Ανοιχτού Λογισμικού R
Τα δεδομένα είναι το νέο «πετρέλαιο» της οικονομίας και όποιος ξέρει να τα αξιοποιεί, αποκτά τεράστιο πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας. Από την οικονομική ανάλυση μέχρι τις επιχειρηματικές αποφάσεις, οι επαγγελματίες που κατανοούν τη Γλώσσα R και την Επιστήμη Δεδομένων είναι σήμερα οι πιο περιζήτητοι. Το πιο ισχυρό εργαλείο στην αγορά εργασίας: Η γλώσσα προγραμματισμού R […]
Το πλαίσιο ESG ως στρατηγική Βιωσιμότητας στις σύγχρονες Επιχειρήσεις
Η Βιωσιμότητα, η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και το ESG (Περιβάλλον – Κοινωνία – Διακυβέρνηση) αποτελούν πλέον το «νέο νόμισμα» στις επιχειρήσεις, τους οργανισμούς και τον δημόσιο τομέα. Το Πανεπιστήμιο Πατρών, σε συνεργασία με το ΕΚΕΚ, παρουσιάζει το πρώτο Πανεπιστημιακά σεμινάριο ESG με Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης στην Ελλάδα, πλήρως αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Το Πιστοποιητικό του […]
Τεχνητή Νοημοσύνη στην Ειδική Αγωγή
Το Πανεπιστήμιο Πατρών πραγματοποιεί το πρώτο μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα στην Ελλάδα πάνω στην Τεχνητή Νοημοσύνη στην Ειδική Αγωγή με Πιστοποιητικό και μονάδες ECTS Το πρόγραμμα «Τεχνητή Νοημοσύνη για Εκπαιδευτές Ειδικής Αγωγής» έχει ως στόχο την παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και πρακτικών εργαλείων στους συμμετέχοντες, ώστε να είναι σε θέση να ενσωματώσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη […]